maandag 1 september 2008

Dag 1: city by the bay!

Gisteren zijn we San Francisco gaan verkennen. Na een typisch Amerikaans ontbijt (muffins, hoe meer chocolade, hoe liever...) zijn we te voet vertrokken richting Lombard street, naar het 'meest bochtige straatje'.
We waren er vroeg, dus er was nog niet veel verkeer... maar na de middag was het daar dus filerijden.

Onderweg kwamen we ook de cable tram tegen: cool, maar de wachtrij van anderhalf uur zagen we niet zitten. Via coit tower ging het naar fisherman's wharf, zowat de leukste buurt in San Francisco. Het middagmaal in Fisherman's Grotto was heerlijk, en de zeeleeuwen op Pier 39 talrijk.

Het weer in San francisco is niet wat we hadden verwacht (wind, koud en mistig had iedereen ons gewaarschuwd) want het is hier volle bak zon! Je kan het al raden: mijn eerste zonnebrandje is binnen!

Na de middag ging het met de bus naar China town, city hall, Union Square... om op tijd terug te zijn aan Pier 33 waar we de boot naar Alcatraz hebben genomen. De evening tour is super, vanop het eiland heb je een subliem zicht op San Francisco! De gevangenis zelf is ook wel indrukwekkend, en de verhalen eveneens.
Nadat we weer 'vrijgelaten' werden gingen we nog even terug naar Pier 39 voor 'fresh sea food' en daarna ging het -moe maar voldaan- terug richting van Ness Avenue, waar ik vrij snel in dromenland was. Helaas zijn de buren nogal luidruchtig, en was ik om 5u alweer wakker... de nachten zijn hier kort!

1. Hello Sylvie & Co,

Jouw reis lijkt mij super gestart! Ga gerust door met jouw dagboek, dan is het ook hier een beetje genieten! Jouw eerste zonnebrandje is binnen zeg je? Wel Kortrijk heeft intussen 5 sterren binnen met Fata Morgana :-)