zondag 4 september 2011

Dag 7 - paardrijden

Lekker lang uitslapen! Vakantie is vermoeiend... Daarna op het gemak ontbijten, we hebben toch niets gepland deze voormiddag. Genieten van het mooie weer!

Aan het restaurant is er om 10u "squirrel feeding" , volgens het personeel zijn we net te laat maar eekhoorns hebben geen uurwerk en blijven komen zolang er eten te vinden is. Prachtig om ze bezig te zien, maar voor een foto moet je snel zijn!

Ondertussen gaan we ook informeren of we een andere kamer kunnen krijgen: met de kamer op zich niets verkeerd, alleen kijken we uit op een muur en hebben we amper daglicht binnen. We krijgen een nieuwe kamer, vierde verdieping, na de middag verhuizen! Tijd zat dus om nog wat te genieten van de prachtige tuinen hier, met Plumeria's in alle kleuren van de regenboog!

We eten terug op hotelterrein - Bart wil alle cocktails geproefd krijgen - en even later is de chauffeur voor het paardrijden daar. Hij brengt ons naarYeh Gangga, waar we bij Bali Island Horse een rit van 2 uur hebben geboekt. Sonia en Diana worden gezadeld en even later stappen we richting strand. Het is een bizar zicht: het zand hier is zwart! De donkere kleur komt door de mix van het normale witte zand met vulkaan assen. Na een drafje en galoppade door de branding stoppen we bij een vleermuisgrot, er hangen er hier honderden naast elkaar!

We wandelen verder naar een tempel en ontmoeten er ook enkele heilige koeien. Daarna terug het zadel in, en we keren terug door het dorpje, waar alle kindjes enthouisiast kommen zwaaien en "hello!" roepen, schattig! Wat verder komen we aan een klein meertje waar we gaan zwemmen met de paarden - niet letterlijk natuurlijk maar het water komt toch tot aan mijn knieeen! De paarden schijnen het leuk te vinden, verfrissend vooral!

Daarna terug richting stal, opnieuw over het strand. Leuke ervaring!

De chauffeur brengt ons terug en na een Kuta-fille en de standaard security-check van dit hotel (ze kijken met een spiegeltje onder de auto, zien of er geen bom hangt....) vragen we deze chauffeur of hij ons morgen naar Tanah Lot kan brengen? Even bellen met zijn baas om te onderhandelen over de prijs en klaar: morgen namiddag is hij opnieuw onze chauffeur!
We kunnen nu ook in onze nieuwe kamer, die een stuk groter is! Daarna in een plaatselijk restaurant een kreeftje gaan eten - lekker en niet duur!