woensdag 31 augustus 2011

Bali - dag 1 - vlucht via Singapore

Heel vroeg in de morgen, kwart voor vier, rinkelt het alarm... Pijnlijk vroeg na een veel te korte nacht, maar we willen de mogelijkse files niet trotseren vandaag. Richting schiphol dus, waar we ons stalen ros op P3 achterlaten. We zijn mooi vroeg en kunnen op ons gemak inchekken en tot aan de gate wandelen. Vreemd dat hier de security check pas helemaal op het eind komt, dus aan de gate. Ze hebben hier zo'n bodyscanner, ik probeer even te vergeten wat die mannen dan te zien krijgen en denk er zo niet aan om mijn polshorloge uit te doen... Alarm uiteraard, zo ben ik nog eens gefouilleerd ook. Ach, de camera's gaan zonder probleem door, dat is het belangrijkste!
Even later hangen we in de lucht, voor een lange vlucht richting Singapore. De service van Singeporair is uitstekend: vriendelijke hostessen in een prachtig uniform, en op het entertainmentsysteem een aantal films die ik nog wou zien! Aan eten en drinken ook geen tekort, heel lekker trouwens: Bart gaat voor een gebakken visje en ik kom meteen in de (hete) sfeer van de Balinese keuken met mijn pittige stukjes stoofvlees! Wat kan er dan nog fout gaan? Wel, een Nederlandse kleuter die zoveel decibel produceerde, dat hij zelfs met mijn oordopjes in, met gemak boven het vliegtuigmotorgebrom schreeuwde. In het begin denk je nog"ach we zijn allemaal klein geweest..." maar wanneer de schelm elk uur minstens 2 keer oorverdovend luid begint te bleiren en slaap compleet onmogelijk maakt, gaan je tenen toch licht krullen. Het was snel duidelijk, dit wordt een jet-lag om u tegen te zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten