woensdag 10 september 2008

Dag 10: Antelope canyon

Weer vroeg uit de veren, want voor we onze planning van vandaag afwerken, wou ik nog langs het BLM om te zien of we geen walk-in voor de coyote buttes north (the wave dus) konden bemachtigen voor morgen. Helaas heeft het uurverschil hier daar anders over beslist: gezien we al in Page waren, heb ik de tijd van Arizona gerekend, maar het BLM ligt nu wel net over de grens van Utah zeker... we waren dus een uur te laat voor de lottery, helaas (ik troost me met de
gedachte dat we niet de enige waren, en ik zowiezo al een plan B had, nl. een permit voor de coyote buttes south). Daarenboven was het nu ook beginnen regenen, dus de dag begon niet al te best.


Terug naar Page dus, waar we om 11u verzamelden voor de Antelope canyon photographers tour. Op deze moment was het gelukkig net gestopt met regenen, anders was het misschien niet eens doorgegaan.Deze tour is duurder dan de andere, maar je krijgt de garantie om bepaalde momenten alleen in de slotcanyon te zijn, en dat is echt een luxe want het is er bij momenten echt superdruk. We waren ook maar met 8, dus er was ruimte zat. Ik was enorm benieuwd naar deze canyon, en de verwachtingen zijn meer dan ingelost: de kleuren en lijnen daar beneden zijn fenomenaal!


We hadden een gids, een echte indiaan, met een grote bek die af en toe mensen wegjaagde omdat ze op onze foto stonden, ideaal! Bart heeft zowat de hele canyon op z'n knieen afgelegd, spelend met zijn tripod. Ik heb gewoon uit de hand geschoten, wegens geen zin in al dat statiefgedoe.Na Antelope zijn we naar de steak house rechttegenover ons hotel gegaan, waar we een heerlijk maar véél te groot biefstuk voorgeschoteld kregen (de porties dat die mannen hier binnenwerken, dat hou je niet voor mogelijk).We zijn daarna nog naar Glan canyon en Lone Rock gereden, met een prachtig zicht op lake Powell. Moe maar voldaan keren we terug naar ons hotel, vooral erg benieuwd naar onze Antelope-foto's (en al zeg ik het zelf: ze mogen er zijn!)

2 opmerkingen:

  1. knappe fotos. dankbaar onderwerp ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Zijn inderdaad super foto 's, ben benieuwd naar de rest.
    Heb je ook foto's van Bart met zijn tripod ;-)

    BeantwoordenVerwijderen