zondag 7 september 2008

Dag 7: leaving Las Vegas

Een laatste keer naar starbucks, want vandaag vertrekken we uit Vegas. In de voormiddag gaat Bart wat zwemmen, en maak ik nog een korte wandeling op de Strip. Daarna is het tijd om uit te checken, en gooien we de valiezen terug in de commander. Bart is nog steeds niet uitgeshopt, want hij wil nog even langs de outlet mall, hij wil nieuwe sandalen want zin oude zijn kapot door het zout van Badwater (ik stel me daar vooral geen vragen bij).We willen nog een laatste view over de Strip en besluiten te gaan eten in de Stratosphere.
De toren daar geeft een super-uitzicht over volledig Las Vegas. We eten in het Top of the world restaurant, bovenin de tower. Het leuke aan dit restaurant is, naast het fabuleuze zicht, dat het volledige restaurant ronddraait! Je krijgt dus constant een ander zicht, en na de maaltijd heb je de 360° rond Las Vegas gezien!
Daarna wil Bart toch één van de thrills op de toren uitproberen, en hij gaat voor X-scream. Ik heb hoogtevrees dus biedt spontaan aan om alles te filmen in plaats van mee te gaan (ik kreeg al de kriebels wanneer ik in de toren dicht bij het glas kwam, dus even boven de grond gaan zweven is niks voor mij). We zwaaien Las Vegas uit, en vertrekken richting Zion. We merken nu pas dat het 42° is buiten, we worden de hitte pecies al gewend! Opgelet: vanaf Mesquite
rijden we in Utah, dus de klok gaat een uurtje terug vooruit! Na een korte pitstop in Hurricane rijden we door pittoreske dorpjes en komen we even voor het donker aan in de Best Western Zion Lodge Inn. Vanaf hier is het maar 5 mijl meer naar de ingang van het park, en dat merken we aan een mannetjeshert dat op zijn dooie gemak de straat oversteekt. Eens we onze kamer hebben besluiten we nog even de accomodatie te testen, en gaan we een half uurtje zwemmen en in de hot tub dobberen. Nu nog even proberen of we hier internet hebben, want in Luxor hadden we dat niet (het was er wel uiteraard, maar aan belachelijke prijzen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten